V podkrovní místnosti kontroluje kladívka mechaniky pro jedno z pián. Jednou rukou přitlačí dřík k hraně stolu a druhou brnkne o paličku. Bzzzzzz, zarezonuje mítností. Pak kladívko otočí o devadesát stupňů a udeří znovu. Opět ten podobný zvuk. Jen o kvintu nižší. Až do takových detailů má Paul promyšlenou výrobu svých nástrojů. Každý z nich představuje stovky, u některých modelů i tisíc hodin ruční práce několika lidí. V současnosti má jeho manufaktura v katalogu kopie kladívkových klavírů od Johanna Andrease Steina, Antona Waltera, Conrada Grafa či Ignaze Pleyela. Tvůrců, jejichž nástroje byly u toho, když výše zmínění géniové zkomponovali své skladby.
Podstatnou část McNultyho nástrojů jsou kopie klavírů takzvané “vídeňské školy”. Typickým představitelem je například fortepiano z dílny génia přelomu 18. a 19. století Antona Waltera. Jedno takové si v roce 1782 zakoupil i Wolfgang Amadeus Mozart. Jestli i jeho nástroj měl ozvučnou desku vyrobenu ze šumavského smrku, se již nejspíš nedozvíme. Nicméně je to velmi pravděpodobné. V té době ještě sice neexistoval Schwarzenberský kanál, dřevo ze šumavských lesů však již tou dobou do Vídně, hlavního města říše, nejspíš putovalo. Myšlenku, že by na nástroje ze šumavského smrku mohl hrát už i Mozart, nezavrhuje ani Alfons Huber z vídeňského Kunsthistorische Musea. "Že šumavské dřevo hrálo v nástrojích vídeňských mistrů, není špatná úvaha. Byť pro to neexistuje věděcký důkaz," říká.
O patro níž partnerka Paula McNultyho, koncertní virtuoska Viviana Sofronitsky, přebíhá od jednoho klavíru k druhému. Místnost zaplněnou hotovými piany proříznou zvonivé tóny Mozartova klavírního koncertu číslo 9. Prsty jí kmitají po klaviatuře nástroje, jehož předchůdce sestrojil v sedmdesátých letech 18. století Johan Andreas Stein. Lehkost, s jakou se na něm v porovnání s jinými dobovými nástroji hrálo, uchvátila i Mozarta. Místnost prostupuje křepce lehká hudba. Virtuoska ukázku náhle utne a přebíhá k dalšímu z mnoha piana v místnosti, tentokrát ke kopii nástroje vídeňského Antona Waltera. Ten samý koncert, ovšem jeho vyznění už není tak radostně lehké. Barva tónů je plnější, temnější. Takový zvuk je bližší Mozartovým pozdějším dílům. Viviana se tím snaží ukázat, jak je důležité znát a mít možnost si poslechnout díla na autentických nástrojích.